«Створення конкурентоспроможної системи освіти – вимога часу»

 

РІШЕННЯ

Вченої ради НТУУ «КПІ» від 14 березня 2016 року

з питання «Створення конкурентоспроможної системи освіти – вимога часу»

Заслухавши звіт першого проректора Якименка Ю.І., Вчена рада ухвалює:

  1. Звіт першого проректора Якименка Ю.І. затвердити.
  2. Пріоритетним завданням університету в сьогоднішніх умовах є забезпечення якісної конкурентоздатної освіти на всіх її рівнях як активного двостороннього процесу на основі визначальної інноваційної складової.
  3. Для забезпечення високої якості підготовки випускників університету, що відповідає Європейським стандартам, Закону України «Про вищу освіту», вимогам ринку праці та стратегії розвитку університету, департаменту навчальної роботи, інститутам, факультетам і кафедрам університету зосередити свою роботу на глибокій інтеграції навчального, наукового та інноваційного процесів, підвищенні якісного складу викладацьких кадрів і контингенту студентів, впровадженні нових методів і технологій навчання, підсиленні фундаментальної та практичної підготовки, вдосконаленні системи менеджменту якості освіти в НТУУ «КПІ».
  4. Визначити основними завданнями забезпечення якості АБІТУРІЄНТІВ:
  • залучення всіх факультетів і кафедр до профорієнтаційної роботи у середніх навчальних закладах всіх типів і регіонів з представленням переваг інноваційної освіти;
  • розширити систему довузівської підготовки, включивши до неї всі результати за Програмою «Майбутнє України»;
  • посилити співпрацю з МАН, організовувати олімпіади, виставки, творчі конкурси, центри науково-технічної творчості тощо і створити базу даних школярів-учасників для індивідуальної роботи з ними.

 

  1. Основними завданням забезпечення якості освіти на рівні БАКАЛАВР:
  • Удосконалювати систему вхідного тестування з математики і фізики як елемент об’єктивного оцінювання рівня першокурсників.
  • На підставі чого проводити диференційовану загальну підготовку («підтягування») до достатнього фундаментального рівня без зниження вимог.
  • Забезпечити вимогливий і об’єктивний контроль знань (в тому числі і ректорський моніторинг).
  • Впровадити систему формування і траєкторій професійної підготовки, що враховує підготовку і побажання студенів.
  1. Основними завданнями розвитку освітнього рівня МАГІСТР:
  • Вимогливий конкурсний відбір до магістратури.

Освітні програми:

  • Системоутворюючі курси за спеціальностями і вибіркові траєкторії циклів професійних дисциплін.
  • Гнучкі сучасні форми навчання: дистанційні курси, тренінги, практикуми, а також з англомовним забезпеченням як методичної документації, так і викладання.
  • Науково-практична робота з зануренням в інноваційне середовище: наукові семінари, презентації, стартап проекти тощо, поєднавши наукову, професійну та бізнес складові.
  1. Враховувати особливості розвитку освітньо-наукового рівня PhD, для чого:
  • розробляти системоутворюючі курси вищого рівня;
  • забезпечувати самостійнісь науково-інноваційної роботи та виконання реальних розробок;
  • одночасно створювати умови для розвитку наукової школи за спеціалізацією;
  • представляти наукові результати на міжнародних конференціях і наукометричних виданнях, в тому числі іноземною мовою.
  1. Інноваційне середовище для вдосконалення навчально-наукової діяльності, продовжити практику створення спільних навчально-наукових центрів і лабораторій з міжнародними і вітчизняними підприємствами і організаціями, залучаючи міжнародні гранти і проекти, зокрема в структурі Наукового парка.
  2. Ухвалити завдання щодо забезпечення якості НПП :
  • застосовувати виключно конкурсне обрання;
  • заключення короткострокових контрактів з подовженням за результатами звітів з урахуванням рейтингу;
  • включити до конкурсних вимог умови Положення про ліцензування 2015 р.
  • цільове залучення випускників аспірантури;
  • запровадити дійову систему кадрового резерву широко залучаючи випускників аспірантури і магістратури до викладацької роботи;
  • посилити вимоги до підвищення кваліфікації і стажування з обов’язковою звітністю;
  • організувати систематичний контроль кафедрою якості проведення занять з урахуванням опитування студентів;
  • обов’язкове володіння іноземною мовою НПП на рівні В2.
  1. Затвердити результати першого туру проведення внутрішнього ліцензування, що:
  • надало базу для своєчасного подальшого впровадження ЗВО (створити перелік спеціалізацій та НМК, розробити стандарти освіти, освітні програми і т.д.) та виявило неготовність деяких кафедр щодо можливості підготовки фахівців за трьома рівнями підготовки;
  • в наступному ключовими етапами визначення спроможності випускових кафедр є: задовольняння вимогам акредитації; набір студентів 2016 р.; підготовка англомовних програм 2017 р.
  1. Зважаючи на те, що обсяг існуючих навчальних приміщень із значним запасом відповідає потребам навчального процесу, вважати основним завданням ефективне їх використання і утримання, а також оснащення сучасними засобами навчання.
  2. Департаменту навчальної роботи впровадити з нового навчального року програми підготовки бакалаврів, магістрів та докторів філософії (PhD) за новими вимогами – якісно новою освітньо-науковою складовою, що відповідає європейським стандартам за всіма спеціальностями і спеціалізаціями.
  3. Вважати одним з визначальних показників роботи кафедр їх участь у системі післядипломної освіти університету для реалізації принципу «навчання протягом життя» («друга освіта») та підвищення кваліфікації, зокрема, шляхом укладення прямих договорів з підприємствами.
  4. З метою створення умов для інтеграції до Європейського освітнього простору та удосконалення підготовки студентів з іноземних мов затвердити завдання щодо мовної підготовки:
  • перехід на наскрізну систему вивчення мови професійного спрямування на рівні бакалавра;
  • спільна участь випускових кафедр і ФЛ в плануванні і організації англомовних занять;
  • захист випускних робіт іноземною мовою;
  • вступний іспит до магістратури (рівень В1);
  • спеціальна мовна підготовка в магістратурі: введення дисципліни «практикум з професійної ін. мови», англомовні курси, наукові семінари, публікації, стажування;
  • вступний іспит до аспірантури рівень В2
  • продовжити роботу випускових кафедр щодо міжнародної мобільності студентів і реалізації програм стажувань, наукових семінарів і конференцій, публікацій тощо іноземною мовою;
  • започаткувати нові англомовні програми для навчання іноземних англомовних студентів;
  • продовжити практику проведення літніх шкіл за широкою участю іноземних учасників;
  • запровадити практику зарахування кредитів для магістрів за результати творчої роботи – наукових публікацій і конференцій, літніх шкіл, статей у «Вікіпедії» і «Наука-інформ», результатів ректорського контролю тощо.
  1. Удосконалювати роботу з впровадження цілісної інформаційної системи навчального процесу та управління університетом:
  • з нового навчального року запровадити супровід навчального процесу в системі «Електронний кампус»;
  • забезпечити подальший розвиток і функціонування інформаційних сайтів кафедр, включаючи англомовні ресурси кафедр, інститутів і факультетів відповідно до визначених вимог, в тому числі і методичного забезпечення англомовних освітніх програм.
  1. Департаменту навчальної роботи і департаменту науки та інноватики з метою вдосконалення науково-практичної підготовки магістрів запровадити систему визначення тематики атестаційних робіт і залучення магістрів до діяльності наукового парку «Київська політехніка» спільно з компаніями-партнерами.
  2. Департаменту навчальної роботи і департаменту науки та інноватики ввести дієву систему комплексної протидії плагіату на рівнях студент-науковець-викладач. З цією метою запровадити оприлюднення магістерських робіт на сайтах.
  3. Студраді спільно з студентським науковим товариством запропонувати, популяризувати та розповсюдити рух «КОДЕКС ЧЕСНОСТІ» серед викладачів і студентів НТУУ «КПІ».
  4. Департаменту навчальної роботи організувати роботу з формування нових навчальних планів і програм відповідно до вимог закону, а саме:
  • оптимізація кількості і обсягів навчальних дисциплін і кредитів;
  • впровадження не менш ніж 25% курсів за вибором студентів;
  • включення спеціальних курсів і тренінгів з трансферу технологій, Startup проектів тощо.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *