РІШЕННЯ
Вченої ради НТУУ «КПІ» від 14 березня 2016 року
з питання «Створення конкурентоспроможної системи освіти – вимога часу»
Заслухавши звіт першого проректора Якименка Ю.І., Вчена рада ухвалює:
- Звіт першого проректора Якименка Ю.І. затвердити.
- Пріоритетним завданням університету в сьогоднішніх умовах є забезпечення якісної конкурентоздатної освіти на всіх її рівнях як активного двостороннього процесу на основі визначальної інноваційної складової.
- Для забезпечення високої якості підготовки випускників університету, що відповідає Європейським стандартам, Закону України «Про вищу освіту», вимогам ринку праці та стратегії розвитку університету, департаменту навчальної роботи, інститутам, факультетам і кафедрам університету зосередити свою роботу на глибокій інтеграції навчального, наукового та інноваційного процесів, підвищенні якісного складу викладацьких кадрів і контингенту студентів, впровадженні нових методів і технологій навчання, підсиленні фундаментальної та практичної підготовки, вдосконаленні системи менеджменту якості освіти в НТУУ «КПІ».
- Визначити основними завданнями забезпечення якості АБІТУРІЄНТІВ:
- залучення всіх факультетів і кафедр до профорієнтаційної роботи у середніх навчальних закладах всіх типів і регіонів з представленням переваг інноваційної освіти;
- розширити систему довузівської підготовки, включивши до неї всі результати за Програмою «Майбутнє України»;
- посилити співпрацю з МАН, організовувати олімпіади, виставки, творчі конкурси, центри науково-технічної творчості тощо і створити базу даних школярів-учасників для індивідуальної роботи з ними.
- Основними завданням забезпечення якості освіти на рівні БАКАЛАВР:
- Удосконалювати систему вхідного тестування з математики і фізики як елемент об’єктивного оцінювання рівня першокурсників.
- На підставі чого проводити диференційовану загальну підготовку («підтягування») до достатнього фундаментального рівня без зниження вимог.
- Забезпечити вимогливий і об’єктивний контроль знань (в тому числі і ректорський моніторинг).
- Впровадити систему формування і траєкторій професійної підготовки, що враховує підготовку і побажання студенів.
- Основними завданнями розвитку освітнього рівня МАГІСТР:
- Вимогливий конкурсний відбір до магістратури.
Освітні програми:
- Системоутворюючі курси за спеціальностями і вибіркові траєкторії циклів професійних дисциплін.
- Гнучкі сучасні форми навчання: дистанційні курси, тренінги, практикуми, а також з англомовним забезпеченням як методичної документації, так і викладання.
- Науково-практична робота з зануренням в інноваційне середовище: наукові семінари, презентації, стартап проекти тощо, поєднавши наукову, професійну та бізнес складові.
- Враховувати особливості розвитку освітньо-наукового рівня PhD, для чого:
- розробляти системоутворюючі курси вищого рівня;
- забезпечувати самостійнісь науково-інноваційної роботи та виконання реальних розробок;
- одночасно створювати умови для розвитку наукової школи за спеціалізацією;
- представляти наукові результати на міжнародних конференціях і наукометричних виданнях, в тому числі іноземною мовою.
- Інноваційне середовище для вдосконалення навчально-наукової діяльності, продовжити практику створення спільних навчально-наукових центрів і лабораторій з міжнародними і вітчизняними підприємствами і організаціями, залучаючи міжнародні гранти і проекти, зокрема в структурі Наукового парка.
- Ухвалити завдання щодо забезпечення якості НПП :
- застосовувати виключно конкурсне обрання;
- заключення короткострокових контрактів з подовженням за результатами звітів з урахуванням рейтингу;
- включити до конкурсних вимог умови Положення про ліцензування 2015 р.
- цільове залучення випускників аспірантури;
- запровадити дійову систему кадрового резерву широко залучаючи випускників аспірантури і магістратури до викладацької роботи;
- посилити вимоги до підвищення кваліфікації і стажування з обов’язковою звітністю;
- організувати систематичний контроль кафедрою якості проведення занять з урахуванням опитування студентів;
- обов’язкове володіння іноземною мовою НПП на рівні В2.
- Затвердити результати першого туру проведення внутрішнього ліцензування, що:
- надало базу для своєчасного подальшого впровадження ЗВО (створити перелік спеціалізацій та НМК, розробити стандарти освіти, освітні програми і т.д.) та виявило неготовність деяких кафедр щодо можливості підготовки фахівців за трьома рівнями підготовки;
- в наступному ключовими етапами визначення спроможності випускових кафедр є: задовольняння вимогам акредитації; набір студентів 2016 р.; підготовка англомовних програм 2017 р.
- Зважаючи на те, що обсяг існуючих навчальних приміщень із значним запасом відповідає потребам навчального процесу, вважати основним завданням ефективне їх використання і утримання, а також оснащення сучасними засобами навчання.
- Департаменту навчальної роботи впровадити з нового навчального року програми підготовки бакалаврів, магістрів та докторів філософії (PhD) за новими вимогами – якісно новою освітньо-науковою складовою, що відповідає європейським стандартам за всіма спеціальностями і спеціалізаціями.
- Вважати одним з визначальних показників роботи кафедр їх участь у системі післядипломної освіти університету для реалізації принципу «навчання протягом життя» («друга освіта») та підвищення кваліфікації, зокрема, шляхом укладення прямих договорів з підприємствами.
- З метою створення умов для інтеграції до Європейського освітнього простору та удосконалення підготовки студентів з іноземних мов затвердити завдання щодо мовної підготовки:
- перехід на наскрізну систему вивчення мови професійного спрямування на рівні бакалавра;
- спільна участь випускових кафедр і ФЛ в плануванні і організації англомовних занять;
- захист випускних робіт іноземною мовою;
- вступний іспит до магістратури (рівень В1);
- спеціальна мовна підготовка в магістратурі: введення дисципліни «практикум з професійної ін. мови», англомовні курси, наукові семінари, публікації, стажування;
- вступний іспит до аспірантури рівень В2
- продовжити роботу випускових кафедр щодо міжнародної мобільності студентів і реалізації програм стажувань, наукових семінарів і конференцій, публікацій тощо іноземною мовою;
- започаткувати нові англомовні програми для навчання іноземних англомовних студентів;
- продовжити практику проведення літніх шкіл за широкою участю іноземних учасників;
- запровадити практику зарахування кредитів для магістрів за результати творчої роботи – наукових публікацій і конференцій, літніх шкіл, статей у «Вікіпедії» і «Наука-інформ», результатів ректорського контролю тощо.
- Удосконалювати роботу з впровадження цілісної інформаційної системи навчального процесу та управління університетом:
- з нового навчального року запровадити супровід навчального процесу в системі «Електронний кампус»;
- забезпечити подальший розвиток і функціонування інформаційних сайтів кафедр, включаючи англомовні ресурси кафедр, інститутів і факультетів відповідно до визначених вимог, в тому числі і методичного забезпечення англомовних освітніх програм.
- Департаменту навчальної роботи і департаменту науки та інноватики з метою вдосконалення науково-практичної підготовки магістрів запровадити систему визначення тематики атестаційних робіт і залучення магістрів до діяльності наукового парку «Київська політехніка» спільно з компаніями-партнерами.
- Департаменту навчальної роботи і департаменту науки та інноватики ввести дієву систему комплексної протидії плагіату на рівнях студент-науковець-викладач. З цією метою запровадити оприлюднення магістерських робіт на сайтах.
- Студраді спільно з студентським науковим товариством запропонувати, популяризувати та розповсюдити рух «КОДЕКС ЧЕСНОСТІ» серед викладачів і студентів НТУУ «КПІ».
- Департаменту навчальної роботи організувати роботу з формування нових навчальних планів і програм відповідно до вимог закону, а саме:
- оптимізація кількості і обсягів навчальних дисциплін і кредитів;
- впровадження не менш ніж 25% курсів за вибором студентів;
- включення спеціальних курсів і тренінгів з трансферу технологій, Startup проектів тощо.